torsdag den 11. juni 2015

Slår en drøm en anden ihjel?

Så blev det vidst heller ikke i år.... Altså at hesten blev klar til middelsvær! Efterhånden er det nærmere spørgsmålet om det nogensinde bliver?
Det er en drøm, der for mange af mine heste-bekendte slet ikke længere er en drøm, men virkelig virkelighed.
Jeg fik i stedet en søn... En dejlig lille prut, der tager al min tid og sørger for at hesten nogen dage kun bliver motioneret i 10-15 minutter, for så vil han ikke sove formiddagslur alligevel!
Den søde Alexis hest går troligt ved siden af barnevognen med en skrigende baby, der bare vil op til sin mor og have noget mad, for sove er ikke noget man skal spilde sit unge liv med.
Så må Alexis kastes tilbage i boksen, og så slap hun også nemt denne gang. -Og det bliver hun jo ikke just klar til at gå middelsvær af vel?

At få en lille dreng har jeg drømt om i flere år og man kan også sige det var på tide, hvis det nu skulle være.
At ride dressurkonkurrencer har jeg egentligt haft mulighed for i mange år, men jeg har først nu fået mig en hest, der har potentialet til at blive til noget.
Så det er som om, at to drømme kolliderer lige nu. Jeg vil selvfølgelig gerne være den overskudsagtige mor, der bare er helt super med sit spædbarn! Han skal have hjemmelavet grød og mos, vi skal lege sanglege mindst en gang dagligt, synge og spille på guitar, der skal motoriktrænes, så han bliver en af de babyer, der hurtigt kan vende sig og kravle osv.
Og jeg vil også være en ægte dressur-tante, der ikke giver hesten unødigt fri, den skal have skiftet dækken med vejret, det skader ikke med en nussetur på staldgangen, der skal trænes trailer-læsning, så det bliver nemmere at komme afsted til undervisning og med tiden stævner, udstyret bør holdes og pudses mindst en gang om ugen osv.
Og alt det er svært at nå, sådan ordentligt, på trods af at jeg stadig er på barsel!!! Jeg FRYGTER for fremtiden, men jeg nægter at lade den ene drøm slå den anden ihjel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar