onsdag den 17. juni 2015

Hindringerne er mange

Nu sidder jeg her og kigger ud på regnen og kommer på den noget negative overskrift "Hindringerne er mange". Bagefter tænker jeg sikke en dum indgangsvinkel, det er som om, at det er den der med det halv tomme eller halv fyldte glas... Det er nødvendigt at se på det hele, som at glasset er halv fyldt,  også selv om det er noget op ad bakke ind i mellem.
Jeg sidder jo godt og trygt inde i varmen, babyen sover sødt i sin barnevogn i voksi-pose og med regnslag. Jeg slubrer i en dejlig café latte og gumler i lune boller. Hesten græsser lige uden for vinduet og hun virker fuldstændig ligeglad med den smule sommerregn.
Men nu er det altså sådan at jeg har svært ved at lade være med at tænke:

 "AAARGHHH nu regner det igen... Så bliver banen våd, og hvis det ikke snart stopper, kommer der vand i stalden. Og det lykkedes ikke at få den sko på Alexis i går som planlagt, nu bliver det MÅSKE lørdag eller søndag. Hun humper afsted og man kan ikke byde hende nogen som helst form for motion, når hun går sådan. Det har negativ virkning både på Alexis og mig! Hun bliver strid og jeg bliver tyk!..."

Og sådan kan jeg kværne i det uendelige hele dagen med mig selv, indtil min søde mand kommer hjem, så får han hele turen om, hvor irriterende det hele er. Og hvad pokker kan han gøre ved at det regner?

Nej det nytter ikke at have så skide ondt af sig selv, og slet ikke når jeg faktisk er vildt priviligeret.

Hvis I har lyst, kan se kigge forbi min anden blog http://stinne-voresnyehus.blogspot.dk/, der kan I se lidt om vores hus og byggeprojekt og så kan I også se, hvor heldige vi er.

Regnen stopper, hesten får sine sko på og vi kommer ud at ride igen lige om lidt...
Det handler om ikke at give op, om at gøre noget for det og være vedholdende!

Regnvejr er perfekt til at få tømt hesteboksene, vasket ned og kalket ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar