lørdag den 13. juni 2015

Når baby skal passes for mor kan "lege" med heste

Heldigvis er der et hav af søde bedsteforældre, der vildt gerne vil passe, jeg er sikker på de næsten føler det, som en ret de har, at skulle passe baby ind i mellem. Jeg håber det bliver ved!
For nok har jeg endnu ikke på et dommerkursus hørt, at man ikke må have sin baby med i dommerhuset, men jeg er ret sikker på det hører under DRFs code of conduct pkt. 4, som omhandler god opførsel, at være et forbillede og være pænt klædt på! Det kunne da være kønt at ride af midten og hilse på en dommer med et skrigende barn på armen!

Jo man kunne i princippet godt melde barsel på dommerlisten og så ikke blive kontaktet et stykke tid. Men jeg kan jo egentligt så godt lide at sidde der i buret og se på lille Lise ride på hendes pony! Det er næsten en måde at stresse af på. Og så er jeg langt om længe blevet C-dommer, så det kan hænde at jeg får lov at se noget af det mere spændende ridning! Det er fedt og det giver blod på tanden til selv at komme til hest, når jeg kommer hjem.
Jeg tror i øvrigt, at jeg ville miste fornemmelsen med den "virkelige" verden, hvis jeg ikke ind i mellem kom af sted nogle timer uden baby.
Første gang jeg var afsted efter fødslen var i februar. En klub jeg er kommet i i mange år, var så søde at give mig en lille tjans på et par timer. Så baby blev pakket og kom med i rideklubben og op troppede bedsteforældre! De fik i øvrigt kun lov at trille med barnevognen, for baby sov, hvilken han ikke har gjort så længe i træk, hverken før eller siden.

Men det der egentligt fik mig til at skrive dette indlæg, var tanken om, om hvor meget det egentligt er " i orden" at lade barnet passe, for at mor kan komme ud at "lege"??
Det bliver to dage i begge de næste to weekender. Jeg tænker baby trives fint med det lige nu, for nu har han mor hele døgnet resten af ugen, men hvad med når barslen er slut? Kan det overhovedet lykkes at blive ved med at dømme en masse, holde dommeruddannelsen ved lige, ride hesten hver dag og selv starte et stævne i ny og næ?
Hvem er det nu, man skal stemme på på torsdag, for at stemme for kortere arbejdsuge til fuld løn?? Og gerne endnu korte til hestemennesker med babyer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar