onsdag den 14. september 2016

At følge med i andres liv

Follow my blog with Bloglovin

Det er vildt hyggeligt og næsten vanedannende at følge med i forskellige blogs.
Det er inspirerende at se hvordan og hvad bloggere vælger at lukke læsere ind i deres liv.
-Jeg æder det råt, og tror på det er ærligt!

Før sommerferien var en af mine elever til den mundtlige danskprøve. Han havde trukket emnet Essay, klumme og blogs. Han havde valgt en blog af en reality star, der kom med den udmelding at hun ville steriliseres selv om hun var i begyndelsen af 20'erne. Eleven fandt det måske provokerende. I hvert troede han på historien, som han i øvrigt underbyggede med et essay, som omhandlede emnet. Ideen var god og han havde masser af stof til prøven.
Da han så sidder til prøven stiller censor spørgsmålstegn ved, om det er sandt det der står på den blog! -Om det overhovedet nogensinde er sandt, det der bliver skrevet på diverse blogs.
Eleven bliver paf! Og helt slået ud af den faktisk. Han holder ved "at selvfølgelig er det sandt, det der står"!
Måske var eleven naiv, men det er jeg fandme også så!
Jeg VIL ha at det der bliver skrevet er sandt! I hvertfald den sandhed som bloggerne ønsker skal frem!
I kan i hvert fald godt stole på det jeg skriver er fra min virkelige verden! -Skrevet ud fra MIT perspektiv og min sandhed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar