lørdag den 7. maj 2016

Med forår bør komme optimisme

Jeg har længe villet genoplive bloggen, og det blev så i dag! 
Solen skinner og der er SKØNT uden for. Det er midt eftermiddag, Arn-barnets sovetid. Men han sidder og leger på gulvet ved siden af mig. Han er i fint humør, men hans temperatur er lige under 40, det løber ud af næsen med snot, øret med betændelse og af det ene øje med vand. Han får penicillin og Pamol, men han vil altså ikke sove eller spise. 
Så Alexis går på folden sammen med Axl. De hygger vældigt og nyder solen. 
Det går ellers rimeligt med at få redet. Nu er der lyst så længe, at jeg kan nå det når Arn er puttet. 
Alexis har stadig masser af krudt at brænde af, men hun er ok lydhør taget hendes mange fridage taget i betragtning. 
Jeg har en ide om et ride stævne inden sommer, men nu må vi se. Jeg får desværre ikke undervisning lige nu, da min underviser er eftertragtet og der så Ikke er plads til en småbørnsmor og efterskolelærer som mig, der  ikke kan ride et fast tidspunkt en aften om ugen. Men på et tidspunkt håber jeg at finde en løsning, for jeg har ikke lyst til at skifte underviser. Jeg er glad for Carina og hun har i hvert fald indtil nu haft en eller anden form for tro på mig. At det så ikke kan blive ved med at gå, sådan at komme on and OFF, er vel forståeligt nok, når der er masser andre der gerne vil komme fast og troelige uden bøvl og aflysninger. 
Jeg må prøve at slå fornuften til og bruge det jeg kan. 

Jeg har i øvrigt være så heldig atter en gang at få en anden sadel. Jeg har fået mig en Ideal Lyx deluxe Pro, monoflap. Mindre sæde, mindre knæstøtte og nærmere hesten. Jeg er spændt på om det kommer til at blive godt. Det er aldrig fedt at ride i en sprit ny sadel de første 15-20 gange. Men umiddelbart er jeg positiv og har ikke så ondt i hoften når jeg stiger af hesten nu. 
Det er i samarbejde med Sadelmager Birgitte Funder og Rob fra Ideal fabrikken i England denne sadel er valgt, og de var ikke i tvivl om det skulle være den😊

Nu vil jeg igen forsøge at lægge Arn i barnevognen og se om jeg kan nå at få malet et par stald vinduer og redet på Alexis. 

Hav en dejlig solskinsdag der ude☀️

1 kommentar:

  1. Sålænge man tror på det, så er der håb for den ridende småbarns mor.

    Bedste hilsner
    Helle

    SvarSlet