mandag den 28. august 2017

Trods regn... MEGET regn!

Se!!! Trods der natten til søndag var skybrud over vores lille skønne plet, kunne jeg søndag aften faktisk bruge min ridebane! STORT! og skønt!
Jeg har købt flokker, der skal køres i det nye toplag, og jeg glæder mig til det sker. Men hos os går det hele ikke så stærkt, og så er det bare at glæde sig over at det hele går alligevel. (Kender jeg nogen med en fræser til at sætte på traktoren, der vil køre til Monstrup for at lægge flokker i min bane???? -Giv endeligt lyd)
Jeg vovede ikke at ride Alexis i den dybe halvvåde bane, så det blev longen for hun kunne få bevæget sin krop alligevel.
Alexis er ikke en hest, der lider i stilhed og hvis noget strammer eller er træls er der modstand på.
Lige hun udfordrer hun mig ved at være rigtig svær at få til at gå lige, særligt på højre volte, hvor hun skubber måsen ud og stiver sig i indvendige skulder. Vi arbejder på sagen, diskuterer det lidt, men efter hånden har jeg redskaber til at komme igennem og til slut få en god tur. Alexis er en smidig hest fra naturens side, der er jeg SÅ heldig. Men hendes temperament er helt klart en dames. 
Men med gentagelser, konsekvent ridning og ikke mindst tålmodighed, går det fremad. Der er sket meget det sidste år. Tænk bare det er ik længe siden jeg bøvlede med at lære hende sidebevægelserne, nu bøvler jeg så bare med at rette hende på lige spor igen! Ja eller som altid forsøger jeg at få hende til at acceptere at det er mig der bestemmer! Det der med at blive i rammen er ik fedt mener Alexis, men helt ærligt så er jeg heller ik så meget for, at nogen sætter en ramme for mig😁😉🦄

Ingen kommentarer:

Send en kommentar