tirsdag den 15. august 2017

Kandar indkøb

Sommeren er fløjet afsted, jeg har haft mit livs hidtil korteste sommerferie med de fire uger det blev til.
Jeg har fået læst en masse bloggeres indlæg på diverse blogs jeg følger, jeg har haft en masse indlæg i tankerne til min egen blog her og jeg har sågar skrevet et laaaangt indlæg på min mobil, hvor appen så lukkede ned og det hele var væk... Men nu sidder jeg trygt bag computerskærmen og har bestemt at starte bloggen op endnu engang.

Ferien er for mit vedkommende blevet holdt hjemme med en enkelt afstikker til Klim, for at overnatte i campingvogn hos en dejlig tidligere kollega sammen med Arn.

Ellers er det blevet til små praktiske projekter hist og her, slet ikke så meget som jeg burde eller havde planlagt, men vi valgte de få dage, der var vejr til badning og ude hygge at prioritere ferie delen frem for det praktiske. Så vores hus er stadig ikke malet færdigt, jeg håber på tørvejr i en weekend inden længe.

Jeg har fået nyt sand på min ridebane, og der er hentet flokker hjem, som skal køres i banen for at undgå den dybde den har lige nu, hvor der er mest sand. Jeg glæder mig som en gal til det kommer i, og det er jeg sikker på Alexis også gør, det er noget hårdt at trampe rundt i den dybe bund.
Lige nu skal jeg bare have fundet det rette maskineri til at få det ordnet og noget mandskab, der kan hjælpe mig med det uden at ruinere mig yderligere.
Men allerede nu er banen blevet bedre til at absorbere vandet, så det kan kun blive et hit med fiber.

Over sommeren har der heldigvis været god til til at ride. Da banen jo er dyb har jeg redet en del ture på bondens kornmarker (i sprøjtesporene), her kan man sagtens øve overgange og i det hele taget accept af hjælp.
Alexis er blevet rigtig god og hun er efterhånden en fornøjelse at ride på hver gang.
Stille og roligt magter hun versader, travers og kontragalop uden det virker svært og hun bliver frustreret. Det er så skønt. Jeg kan også efterhånden sætte hende mere i galoppen. I det hele taget får jeg lov til at bestemme meget mere nu;-)
Sidste undervisningsgang inden der var sommerpause i to uger, siger Carina, at "Vi kan jo prøve at lægge en kandar på hende næste gang".
Wow tænkte jeg, det er da en udfordring, det har jeg ikke prøvet før! Men jeg synes det var vildt fedt!
Men altså sådan en kandar er da en dyr investering og det er en ren videnskab at finde frem til stang og bridon. Jeg har været heldig at finde en kandar på udsalg, en brugt stang og en bridon til en rimelig pris, så Alexis løber "kun" rundt med ca. 2000 kr. i hovedet når hun har det på... Taget i betragtning hvad det ellers kan beløbe sig til, er det billigt!
Nå men hun havde kandaren på for første gang i tirsdag, det gik forbløffende fint og jeg GLÆDER mig til hun skal have den på igen i aften, når jeg skal til undervisning!
Jeg synes selv vi er lidt seje :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar