tirsdag den 29. august 2017

"Rideundervisning, får DU det?"


Jeg bliver ret ofte mødt med undren, når jeg siger jeg skal til undervisning i aften. De fleste ikke-heste-mennesker konkluderer ret hurtigt at det må være mig, der skal undervise nogen. Men sådan er det jo altså ikke, det er mig, der skal undervises! Ikke-heste-menneskerne siger så med endnu større undren, om det virkelig kan passe, at jeg ikke har lært det hele endnu? Og så er det jeg lige må stikke en finger i jorden, for at finde ud af om det er det reelt interesserede ikke-heste-menneske der spørg eller om jeg bare skal sige "nej det har jeg ikke" og så droppe at forklare yderligere. 
Men jeg kan nu godt lide, at få lov til at forklare mig og mener egentligt også jeg kan gøre det i et sprog, der er rimelig tilgængelige også for ikke-heste-mennesker.  Jeg ved at alle heste-mennesker nærmere ville ryste på hovedet, hvis man som glad amatørrytter påstår, at man klarer det super fint uden undervisning, hvis altså man har bare lidt ambitioner udover skovtur. Men altså forklaring må der til, hvis ikke-heste-mennesker skal se fornuften i at gå til rideundervisning, når man har redet i ca. 30 år. 
Jeg plejer at sige, at jeg jo nok har en hvis viden om teorien bag at ride, men det at udføre det i praksis, er en anden sag. At jeg har behov for at blive holdt i ørene, da jeg kun rider en hest ca 5 gange om ugen og det ikke er nok til at blive god nok til at føle og administrere at få gjort det hele rigtigt. Og så er jeg af sådan en støbning, at det er super godt at blive holdt op på at få noget gjort. Hvis jeg kun har mig selv at stå til ansvar for, så er det ikke lige så vigtigt, som hvis jeg skal over til undervisning. Og Carina er skarp, hun ser hurtigt, hvis ikke man har gjort noget, lige som hun ser hvis noget er øvet og lykkes. Jeg GLÆDER mig til undervisning hver uge. Jeg er top motiveret både af en indre og ydre motivation, hvilket er den bedste kombi (sagde skolelæreren😉)
Så kære ikke-heste-mennesker, hvis ikke I får undervisning i jeres yndlings sport eller hobby en gang i mellem, så prøv det. Inspiration og motivation til at blive bedre er fedt👍🏻💪🏻😉

Ingen kommentarer:

Send en kommentar